Rap Gossip International

@wosdiekompetenz finde es echt absurd dass du das feierst und macht doch MEINER Meinung nach sehr unsympathisch. Hoffe du kriegst die Kurve mein liber und besinnst dich zurück auf deine werte
 
@wosdiekompetenz finde es echt absurd dass du das feierst und macht doch MEINER Meinung nach sehr unsympathisch. Hoffe du kriegst die Kurve mein liber und besinnst dich zurück auf deine werte
Warum nimmst du ein "nein" so persönlich, bevor du überhaupt meine Antwort darauf liest?

Ich habe lediglich aufgezeigt, dass Battles schon immer so waren; dass die Protagonisten schon immer die widerlichste Scheiße von sich gegeben haben. Früher wie heute sind Beefs ekelhaft.

Und wo feier ich irgendwas? Ich sage lediglich, dass Wifebeater und Bad Dad Lines moralisch für mich vertretbarer sind als irgendwelche Mordfantasien (mit denen es Kendrick hier btw. sehr überzogen hat) - einfach weil das zu oft schon umgesetzt wurde.

Scheint hier ja auch schon zu beginnen... wir sprechen uns wieder, ob der Brief an Adonis auf meet the grahams wirklich schlimmer war als die Weinstein Lines, wenn sich einer aus Drakes Umfeld ne Kugel gefangen hat.
 
Was heißt wenn, es ist doch schon passiert. Der Wachmann hat Kugeln in der Brust gehabt und wurde operiert
 
Was heißt wenn, es ist doch schon passiert. Der Wachmann hat Kugeln in der Brust gehabt und wurde operiert
Uff... da kann man nur hoffen, dass sie den shooter finden und man herausfindet ob da jemand Warnschüsse abgegeben hat oder irgendein 50 IQer aus Compton Drake für das N-Wort choppen wollte.
 
Warum nimmst du ein "nein" so persönlich, bevor du überhaupt meine Antwort darauf liest?

Ich habe lediglich aufgezeigt, dass Battles schon immer so waren; dass die Protagonisten schon immer die widerlichste Scheiße von sich gegeben haben. Früher wie heute sind Beefs ekelhaft.

Und wo feier ich irgendwas? Ich sage lediglich, dass Wifebeater und Bad Dad Lines moralisch für mich vertretbarer sind als irgendwelche Mordfantasien (mit denen es Kendrick hier btw. sehr überzogen hat) - einfach weil das zu oft schon umgesetzt wurde.

Scheint hier ja auch schon zu beginnen... wir sprechen uns wieder, ob der Brief an Adonis auf meet the grahams wirklich schlimmer war als die Weinstein Lines, wenn sich einer aus Drakes Umfeld ne Kugel gefangen hat.
Nehme es doch nicht persönlich lol, war von mir mit nem Augenzwinkern gemeint, dachte das liest man auch raus
 
Genau das meinte ich gestern od vorgestern, das auf so ein tiefes niveau zu bringen war müll. so macht der beef auch einfach keinen spaß mehr. Und auch unabhängig ob drake od kendrick wer will ernsthaft nen track im club hören wos drum geht wer welche kinder gebumst hat oder welche frau verpügelt wurde. Deswegen sieht man in den ganzen videos auch nur iwelche dudes rumtwerken wenn die tracks laufen. Bäh
also ich würde die 2Pacbayline schon mitrappen...
 
Sory aber nein. Welches große Battle war denn jemals so eklig und würdelos? Gerade Kendrick hat doch komplett reingeschissen und seinen miesen Charakter offen gelegt. egal in welchem Alter man ist findet man das doch einfach nur eklig wenn da so die Kinder reingezogen werden auf so ne Art und der Vater zu nem pedo gemacht wird. Haben doch Pac Nas jay z savas krs und keine Ahnung auch nicht gemacht. Ist doch ein Riesen Unterschied ob da die Freundin geknallt wird in nem Diss. Und Ist auch null vergleichbar mit so nem accapella Battle wo man die „Kunstfigur“ battled.
Ald0r - I came in your Bentley backseat (Damn) Skeeted in your Jeep (Woo) Left condoms on your baby-seat (Woo) · Here, xxxxx —the gloves is off, the love is done....und hat er jemacht wahrscheinlich...

And since you infatuated with saying that gay shit: (Faggot)
Bitch, you was kissing my dick when you was kissing that bitch! (Oh)
Nasty shit,


"I apologize. I felt like I didn’t think about women’s feelings or [Nas' former girlfriend’s] feelings, or even my mom. It was really like, let me meet your level of disrespect with this level of disrespect."
 
Zuletzt bearbeitet:
Genau das meinte ich gestern od vorgestern, das auf so ein tiefes niveau zu bringen war müll. so macht der beef auch einfach keinen spaß mehr. Und auch unabhängig ob drake od kendrick wer will ernsthaft nen track im club hören wos drum geht wer welche kinder gebumst hat oder welche frau verpügelt wurde. Deswegen sieht man in den ganzen videos auch nur iwelche dudes rumtwerken wenn die tracks laufen. Bäh
Streaming record + NBA spielt den Titel ...
 
Sehr sehr sehr guter Kommentar:

https://www.vulture.com/article/kendrick-drake-beef-what-comes-next.html

The success of Kendrick’s campaign is partly owed to exhaustion with Drake’s combativeness and cultural saturation. He’s nigh-inescapable, ever-present on charts. He picks fights he doesn’t need to. His music revels in spite, stalking through lavish, private, lonely vistas. Eighteen years into this career, you’re either locked in and loving it or varying degrees of checked out. Kendrick frames himself as a photo-negative of this solipsism and predictability and draws on a long backlog of concerns to craft a composite of a rival caught in constant, nervous transformation sparing no expense to take the form the crowd finds pleasing. Kendrick tying Drake to a history of exploitation of Black entrepreneurship in America in “Not Like Us” recasts the Toronto rapper’s all-star roster of Southern collaborators as sharecroppers enduring a white tycoon: “You run to Atlanta when you need a few dollars / No, you not a colleague, you a fuckin’ colonizer.”

A case is being made and bolstered by music-industry character witnesses, fairly or not, that Drake collects tokens of authenticity and takes more than he gives to culture. Neglecting to truly reckon with the gravity of that in his replies and laughing anything off as far-fetched in an era where a lie never dies is a catastrophic miscalculation on par with refusing to make a more concerted stink about his peers diminishing his Blackness. (Ross calling the guy “white boy” after letting him say “toller Typ” on 15 years of MMG releases could have come up. Instead, the Boy peddled Ozempic rumors.) He played scrappy defense while pushing a point worth unpacking — “They hired a crisis-management team to clean up the fact that you beat on your queen” — only to get boxed out by a nearly seven-minute lyrical barrage. This worked so well that you wondered whether Lamar kept the diabolical family-tree rumors of “Meet the Grahams” tucked away for the purpose of rinsing out unflattering press. Was this his political pundit play?
Like demagogues, both rappers and their admirers threatened to travel a step too far, to redefine what “too far” even meant, from the start of “Meet the Grahams” — “Dear Adonis, I’m sorry that that man is your father” — to the counting of everyone’s Black grandparents to the treatment of domestic and sexual abuse as gotchas. It was fun until it wasn’t. It was a race to design the most insulting sentence that succeeded beyond anyone’s wildest dreams. Both rappers have made statements capable of inciting real-world violence; the lesson in the deaths of legends like 2Pac is never to let a war of words devolve into crashing out. News of a security guard being shot in a drive-by outside Drake’s Toronto home, the one broadcasted on the artwork of “Not Like Us,” says the rhetoric has tiptoed down the darkest corridors again. It’s all kayfabe until it isn’t.

It almost felt like the grisly subject matter and unwelcome pacing of this spectacle, a ruder song lurking around the corner after every promising drop, were meant to goad the Toronto star into the unrepentant messiness he displayed. He could say that we instigated this because we wouldn’t lay off him before the facial-hair and gangster parables. He learned to adapt roast by roast. Instead, he deflected hard, cracking gay jokes about the Weeknd while a consortium of former collaborators mourned the ghosts of kinder Drakes past. It’s tough to see a long-term impact for an artist who has been too big to fail since the Obama administration; it was just a shock to see his death grip on his own narrative loosen even a little and a disappointment to be reminded that pop commodities like Kendrick, Drake, and Metro will resort to homophobia to toughen up their image.

Kendrick, for his part, is losing something just as notable, though he seems eager to get rid of it: He can’t be a paragon of respectability anymore. (This was always an iffy choice; no matter how histrionic the love for his mind and music can be, his flaws are well-documented.) He put on too evil a show over the weekend to expect him to validate whatever politics of unity “Alright” got us to pin on him. He distanced himself from the trappings of wokeness while serving Drake up to white interloper and colorism discourse while the fight spotlighted his comedy chops, storytelling, and conspiratorial flights, mirroring Mr. Morale’s thirst for controversy. It may not be wise to expect this artist whose entire body of work so far in the distressful 2024 has focused on getting under one guy’s skin to return to rapping about spirituality and togetherness.


The sense that these claustrophobic boom-bap and trap tunes cataloguing potential violence toward women and girls won’t put a dent in anyone’s business machine is depressing. And why wait till the seventh-inning stretch here to get into it? If K. Dot hated associating with men accused of sex crimes, why would he insist on featuring Kodak Black on Mr. Morale? It really sounds like a rapper’s deceptions, delusions, and misdoings are overlooked in the business until they become useful to someone as ammunition, like in the year of “Big Foot” and “No Diddy” every misfortune will eventually be fed screaming into the meme grinder. The press that barely pushed back on Mr. Morale’s glaring foibles — not deadnaming and gay slurs, not juxtaposing the tender “Mother I Sober” and Kodak, not boosting the self-help quack — is probably not holding anyone’s feet to the fire about this flurry of partner abuse and grooming allegations.

What are we to do with all of this nastiness? The horrors this battle gestures to ought to make us rethink the urge to crow for no-holds-barred conflict in rap and erode the blind faith in the morality of the musicians in our playlists. “Not Like Us” suggests shrewder choices about consumption — not shooting anyone — but standing on business means cutting a lot of people off and ending the game of favorites that lets artists skate on all manner of misconduct as long as their music and message are accessible or uplifting enough. Will that happen, or do we all disperse to the four winds, sated by the catharsis of spectating a fight we’ve been waiting for since 2013, changing nothing?
 
Zurück
Oben Unten