Original geschrieben von Scubba
hauptsächlich langweilige beats und eben die von nas gewohnte streetpoetry.
wie bereits von anderen erwähnt, hat die Platte halt damals schon neue Maßstäbe gesetzt, lyrisch gesehen (und das sollte ja wohl das hauptkriterium sein, nach dem ein emcee beurteilt wird). Über die Produktion lässt sich streiten...
und die street poetry wie sie Nas auf dem Album präsentiert, war man halt damals noch nicht wirklich "gewohnt".
"NY State of Mind" "One Love" "It ain't hard to tell" alles klassiker...
Whadup kid? I know shit is rough doing your bid
When the cops came you shoulda slid to my crib
**** it black, no time for looking back it's done
Plus congratulations you know you got a son
I heard he looks like you, why don't your lady write you?
Told her she should visit, that's when she got hyper
Flippin, talk about he acts too rough
He didn't listen he be riffin' while I'm telling him stuff
I was like yeah, shorty don't care, she a snake too
****ing with the niggaz from that fake crew that hate you
But yo, guess who got shot in the dome-piece?
Jerome's niece, on her way home from Jones Beach - it's bugged
Plus little Rob is selling drugs on the dime
Hangin out with young thugs that all carry 9's
at night time there's more trife than ever
Whadup with Cormega, did you see 'em, are y'all together?
If so then hold the fort down, represent to the fullest
Say whassup to Herb, Ice and Bullet
I left a half a hundred in your commisary
You was my toller Typ when push came to shove
One what? one love
Definitiv einer meiner favorite verses of all time...
Ich denke heute erkennen viele die wirkliche Genialität (genauso mit Biggie's und Pac's Lyrics) dieser Zeilen nicht mehr, weil seitdem die Hälfte aller New Yorker (bei Pac LA) Mcs versucht, so zu rappen und es nicht schafft. Das blendet denke ich oft und verdirbt einem den Appetit auf die wirklich guten Sachen.
peace out,
posa