LP Drake - Take Care

schon wieder einer der meint zu wissen was rap aus d braucht und was nicht.

hat nichts mit wissen zu tun du...
das ist meine meinung...die lasse ich mir auch gerne zerreißen, wenn du ordentliche argumente auf den tisch bringen würdest...aber ich rede ja mit einem der farid bang hört...also lass es lieber sein
 
Du willst jetzt aber nicht ernsthaft MoTrip in die Bushido oder Azzlack Schublade stecken oder?

Er ist doch genau das Gegenteil von denen...

Ich glaube du hast da irgendwas nicht ganz verstanden.
 
Du willst jetzt aber nicht ernsthaft MoTrip in die Bushido oder Azzlack Schublade stecken oder?

Er ist doch genau das Gegenteil von denen...

Ich glaube du hast da irgendwas nicht ganz verstanden.

ne ich will trip nicht in die azzlack oder bushido schublade schieben...aber die themen sind doch auch schon ausgelutscht, die er da mit nem guten flow versucht zu verpacken...es ist halt einfach nichts neues!

tu bitte nicht so, als wenn du mit nem teenager redest...ich bin fast mitte 20 und hab da schon nen überblick!
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
die letzte seite sollte gelöscht werden....namen und menschen die die welt nicht braucht und vor allem nicht im thread zu diesem wundervollen stück musik zu lesen sein sollten
 
momentan mag ich "we'll be fine" sehr :thumbsup: und "lord knows" immer noch zu geil :cool:
all we wanted was opportunity...
 
kann ich mir nich mehr geben, den typ...immer dieses 'mimimi ich hab so viel geld aber mich hat immer noch keiner lieb mimimmi giiirl ich will dich hier yeeeeah' autotune geschwuchtel nervt..

war aber auf den young money tracks gut dabei, wenn er sich dem battle-rap widmet, dann doch schon mit skills gesegnet
 
also, ich hab bei seiner stimme immer diesen autotune-vibe...und das is ja ohnehin heutzutage schwer zu sagen, wer schon mal und wer noch nich mit autotune rumgedingst hat...wie gesagt, fand ihn seinerzeit auf dem young money sampler gut, auch auf thank me later gab's gutes, z.b. 'over' oder der song mit nicki minaj..'unforgettable' mit jeezy, 'fireworks' mit gänsehaut-faktor, aber dann 'karaoke', 'find your love', 'shut it down' sowie 'cece's interlude'...nä
 
Das ist doch auch gerade das geile. Songs wie "Shut It Down" oder "Marvins Room" haben einfach eine unfassbare Atmosphäre.
 
nenene...unforgettable hatte 'ne geile atmosphäre, genauso wie the resistance...'shut it down' war NIX...zuviel r.kelly-gehabe mit the dream, den ich auch gar nich abkann.

drake hat aber auch immer sehr gute beats zur verfügung...die pushen die atmo viel mehr als seine homoerotischen gesangseinlagen...als rapper isse ja über jeden zweifel erhaben.
 
pitchform setzt "take care" auf platz 8 der besten 50 alben vom letzten jahr: http://pitchfork.com/features/staff...n=features&utm_medium=site&utm_source=related

"Weezy and Stunna my only role models/ Hef and Jordan my only role models." On "Lord Knows", Drake toasts to four absurdly rich and successful assholes who are by all accounts manipulative, emotionally unavailable, and altogether miserable human beings. So while they might be Drake's peer group, they are not the men he aspires to be on Take Care. Boasting more complex songwriting, vastly improved mic skills, and an astounding curatorial ear, Drake opened himself up to pretty much everything the human condition has to offer.

With partners Noah "40" Shebib and the Weeknd in tow, Take Care integrates dubstep, house, blaring Young Money boasts, New York City thunder, quiet storm, and cloud rap to form the dark center of 2011's pop universe. And yeah, "I blew six million on myself and it felt amazing" isn't something any of us will relate to any time soon, but the elemental sensations underpinning the mood swings connecting the title track's wounded heart, the stunning emotional bottom of "Marvins Room", and the earned triumph of "Underground Kings"-- intoxication, depression, friendship, hatred, jealousy, empathy, lust, loneliness, ego, doubt-- make Drake's experience no more contradictory and complex than our own. In fact, the only emotion that might be missing from Take Care is contentment-- closer "The Ride" might sound like a victory lap for his sophomore album, but then Drake promises "my junior and senior will only get meaner-- take care." So what do you give the man who has it all? The gift of thinking he doesn't.

und complex auf platz 3: http://www.complex.com/music/2011/12/the-25-best-albums-of-2011#24

It feels like everything that can be said about Take Care has been said already—and that fact alone should let you know that Drake made one of the most important albums of 2011. Even before the night it leaked it was impossible to ignore the impact of Drizzy's sophomore release, and we've been immersed in the moment ever since. From social networks to passing automobiles, the album's 18 songs have been quite literally inescapable. Not that the most popular music is always the best music, but in this case, those millions of Drake fans can't be wrong.

Shifting between styles with total confidence, Drake puts on a clinic fueled by beats courtesy of producer / engineer Noah "40" Shebib. "Under Ground Kings," "The Ride," and "HYFR" find rappity-rap Drake at his finest, and even his softer tracks are difficult to dismiss when they sound like "Cameras" and "The Real Her." 50-plus-bar blackouts like "Lord Knows" are great, but so are R&B moments like "Crew Love," grounded as they are in a thoroughly modern hip-hop sensibility. And then there's "Marvins Room," a psychological mood piece that rewrites much of the rap rulebook.

Beyond form and function, Drake captures the zeitgeist of the times with songs about the pitfalls of drunk texting that strike chords in the same way Q-Tip's Skytel pager narratives did for an earlier generation. Relevant, honest, and painstakingly crafted, TC cannot be dismissed except on the grounds of deeply rooted personal preferences. To call it anything less than a triumph is straight hatin'.
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Diese Woche belegt Drake mit Take Care Platz 2 der US Album Charts und verkauft 72000 Alben.Somit hat er insgesamt 1,247,000 abgesetzt und damit schon Kanye West und Jay-z mit ihrem Watch the Throne album überholt.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Zurück
Oben Unten